luni, 12 decembrie 2011

Trăiește-ți viața cu un scop!

M-am trezit! Gata! Va mai trece o zi ... și multe altele. Dar în ce direcție mergem? În ce direcție merge viața mea? Nicăieri?


De ce exist? Normal ar fi să știu de ce exist, de ce mă aflu aici. Adică să știu cu ce mă ocup. E foarte important să ținem minte mereu de ce existăm? Pentru că dacă îmi este clar ce scop am în viață voi avea o perspectivă asupra vieții.

Iată cum schimbă viața, un scop nobil. Trei muncitori lucrau la o clădire. Primul muncitor, murdar, transpirat, cu o expresie pe față nemulțumită este întrebat: Ce faci? Răspuns sec: Zidesc. Al 2 lea muncitor, murdar, transpirat, cu aceiași față nemulțumită. Ce faci? Răspuns sec: Câștig 2o $ pe oră. Al 3 lea muncitor, murdar, transpirat, pe față cu o expresie de mulțumire și calm. Ce faci? Răspuns șocant: Construiesc o catedrală!

Gândiți-vă la munca voastră din perspectiva scopului acesteia și nu doar din perspectiva activităților pe care le desfășurați. Și vei vedea astfel că viața devine mai frumoasă. Apoi puneți ținte realizabile: pe termen scurt, lung și mediu. Și nu te opri până nu ajungi la atingerea țintei. Tu ce scop ai în viață? Acest scop ce ținte are? Dar nu e suficient doar să-și pui ținte ci trebuie să le și atingi.

Am gasit de curând pe blogul lui Manu Ban un filmuleț care vorbește tocmai de perseverența în atingerea țintei. Sper ca voi să reușiți mai bine decât personajul filmulețului.

Scris de Laurentiu Matei

Niciun comentariu: